Czas na rower!

Lato w pełni, warto więc pomyśleć o dobrej kondycji i zacząć więcej się ruszać. Zrezygnuj z samochodu, częściej decyduj się na spacery i wsiądź na rower!

Systematyczna jazda ma sporo zalet – poprawia kondycję, pozwala zrzucić zbędne kilogramy i pomaga odreagować stres. Jeżdżąc spokojnie na rowerze przez godzinę, spalamy bez większego wysiłku ok. 500 kcal, a przy okazji poprawiamy swoje samopoczucie, pobudzamy do pracy mięśnie, które w czasie ruchu pobierają zapasy energii z komórek tłuszczowych, sprawiamy również, że normalizuje się poziom cholesterolu we krwi (obniża się poziom LDL, zwiększa poziom HDL), zapobiegamy więc i miażdżycy.

Jazda na rowerze jest także zbawienna dla naszych płuc, zwiększa bowiem ich pojemność, co z kolei niesie z sobą lepsze dotlenienie krwi, a w konsekwencji i lepszą pracę serca. Poprawia się także nasza odporność na zmęczenie, zwiększa się wytrzymałość na wysiłek, jesteśmy silniejsi i czujemy się lepiej.

Ważne jest także to, że na rower może wsiąść praktycznie każdy, niezależnie od wieku czy kondycji. Jedynymi przeciwwskazaniami są poważne schorzenia układu krążenia, zaawansowane problemy ze stawami oraz z kręgosłupem.

Nie czekaj więc już ani chwili dłużej – czas na rower!