„Ćwiczenia” dla wygodnych

Nie każda z nas ma w sobie żyłkę sportowca, nie każda ma czas na to, aby spędzać na siłowni czy basenie długie godziny w trosce o zgrabną sylwetkę i dobre zdrowie.

Nie oznacza to jednak, że możemy pozwolić sobie na brak aktywności fizycznej – jest ona bowiem niezbędna do tego, aby czuć się dobrze, zapobiegać wielu chorobom i otyłości, stąd jeżeli nie ćwiczymy regularnie, spróbujmy przynajmniej włączyć do codziennego programu dnia kilka zajęć i wprowadzić kilka nawyków, które rozruszają nasze mięśnie i sprawią, że uda nam się spalić ok 300 – 400 kalorii w ciągu doby.

O czym więc warto pamiętać?

Zamiast jechać autobusem czy samochodem do pracy, zdecydujmy się na spacer lub rower, ewentualnie – jeżeli miejsce pracy czy nauki znajduje się zbyt daleko od naszego domu – wysiądźmy przystanek czy dwa wcześniej lub zaparkujmy samochód nieco dalej niż zwykle – podczas ok. 15 minutowego szybkiego marszu spalimy 70 kcal – w sam raz na początek dnia.

Kalorie spalamy także w czasie zakupów w galerii handlowej czy markecie – 10 minut wędrówki po sklepach to już 45 spalonych kalorii, każde kolejne minuty oznaczają kolejne kalorie.

Jeżeli pracujemy przy biurku, pamiętajmy o tym, aby od czasu do czasu zrobić sobie krótką przerwę i nieco porozciągać mięśnie – 5 minut takich ćwiczeń pozwoli nam spalić ok. 15 kcal.

Dobrą wiadomość mamy także dla osób uwielbiających spędzać wolny czas na działce – już kilkanaście minut pielenia pozwala spalić 85 kcal – to naprawdę sporo, a zważywszy na fakt, że na działkę z reguły wychodzimy na nieco dłużej – może się nam uzbierać wielokrotność tej liczby, co na pewno ucieszy wszystkie dbające o linię panie.

Spalić nadmiar kalorii pomoże także spędzanie aktywnie czasu z dziećmi – gra w piłkę, zabawy na świeżym powietrzu itp. wiążą się z utratą już ok. 85 kcal. w ciągu 15 minut.