Co warto wiedzieć o nordic walking

W ostatnich latach nordic walking zyskuje rzesze coraz nowych zwolenników – na ulicach coraz częściej można zobaczyć osoby chodzące ze specjalnymi kijkami.

Ten trend w żadnym stopniu nie powinien dziwić, gdyż nordic walking to naprawdę świetny sposób na utrzymanie dobrej kondycji zwłaszcza dla osób, które nie lubią spędzać czasu w siłowniach czy na salach gimnastycznych lub z jakichś względów muszą zrezygnować z takiej formy aktywności.

W Polsce pojawił się w 2004 roku i od razu zyskał entuzjastów, którzy rozpoczęli prowadzenie specjalistycznych kursów, a także kursantów, którzy z chęcią uczęszczali i do dzisiaj uczęszczają na zajęcia.

Czym zatem jest nordic walking?

To skrzyżowanie chodu razem z biegiem narciarskim – maszeruje się – o czym już wspomniano – ze specjalnymi kijkami w rękach, dzięki którym krok staje się dłuższy, ale – w przeciwieństwie do tradycyjnego marszu – nie jest tak bardzo męczący, co umożliwia pokonywanie większych dystansów.

Wyruszyć z kijkami na trasę może właściwie każdy, ale prawidłową technikę najlepiej wyćwiczyć pod okiem instruktra, który poradzi, w jaki sposób się poruszać, zwróci uwagę na ewentualne błędy, pokaże, jak najlepiej trzymać kijki, wyjaśni, które mięśnie najintensywniej pracują w czasie marszu itp.

Co nam daje nordic walking?

Korzyści jest sporo, warto wspomnieć chociażby wzmocnienie całego ciała, gdyż w czasie ćwiczeń pracuje 90% wszystkich mięśni, odprężenie się – ruch ramion rozluźnia mięśnie karku i relaksuje, chudnięcie – w ciagu godziny spalamy około 400 kalorii, czyli o jakieś 150 kalorii więcej niż w czasie tradycyjnego chodu w tym samym tempie, a także dotelniamy organizm, co równocześnie usprawnia nasz układ krwionośny oraz oddechowy.