Aerobik inaczej

O zwykłym aerobiku nie trzeba chyba nikomu opowiadać, ma on bowiem od długich lat grupę zwolenniczek, a także zwolenników, którzy z chęcią uczestniczą w zajęciach. Od kilku lat na popularności zyskuje natomiast aqua-aerobik, czyli aerobik w wodzie, efektywniejszy od zwykłego aerobiku, pozwalający spalić nawet 600 kalorii w ciągu godziny, co wynika z faktu, że woda stawia 12-krotnie większy opór niż powietrze i wykonywanie tych samych ćwiczeń wymaga od nas większego wysiłku w wodzie niż na lądzie.

Zajęcia aqua-aerobiku odbywają się w basenie, pod okiem instruktora, stojącego na brzegu i pokazującego kolejne sekwencje ruchów. Ćwiczący stoją natomiast po piersi w wodzie, często ze specjalnymi akcesoriami dodatkowo zwiększającymi opór, a także z deskami do nauki pływania., sprawiającymi, że mięśnie pracują efektywniej, a tkanka tłuszczowa jest szybciej spalana.

Największą zaletą aqua-aerobiku jest to, że może w nim uczestniczyć niemal każdy – nawet osoby z dużą nadwagą czy problemami z kręgosłupem – gdyż nie obciąża on stawów i zapobiega kontuzjom. Nie wymaga także umiejętności pływania, gdyż woda ma 1,20 m głębokości – stopy będą więc cały czas dotykały dna.

Dlaczego warto wybrać się na zajęcia aqua-aerobiku? Dzięki ćwiczeniom na basenie szybciej spalimy tkankę tłuszczową, pozbędziemy się cellulitu, wymodelujemy sylwetkę, stracimy mniej siły, nie spocimy się i nie narazimy się na nadwyrężenie ścięgien czy stawów, rozluźnimy mięśnie spowodowane stresem i zmęczeniem i na pewno poczujemy się lepiej.