Wygraj ze swoim apetytem

Problemy z niepohamowanym apetytem to zmora wielu z nas – niestety, często zgubna w skutkach… Tempo metabolizmu jest zbyt wolne, bez przerwy chce nam się jeść, a po posiłku wcale nie czujemy sytości, wręcz przeciwnie, bez większych oporów zjadłybyśmy jeszcze coś. Nie dość, że taka sytuacja grozi nadwagą, to w dodatku prowadzi do zaparć, problemów z cerą czy wahań nastroju, a w skrajnych przypadkach może nawet przyczynić się do depresji.

Konieczne jest więc „podkręcenie” ospałej przemiany materii dzięki uzupełnieniu niedoborów takich składników jak magnez, wapń oraz chrom, które zmniejszają pociąg do słodyczy (chrom), przyspieszają metabolizm (magnez) oraz dają uczucie sytości (wapń). Dzięki nim schudniesz bez ryzyka efektu jo jo w przyszłości i zachowasz pełnię sił na każdy dzień.

Można oczywiście przyjmować gotowe suplementy diety zawierające te minerały, ale korzystniej będzie, jeżeli włączymy do naszej diety odpowiednie produkty spożywcze.

Bogatym źródłem zmniejszającego apetyt na słodycze chromu są ryby, drób, jaja, brokuły oraz kukurydza i zielony groszek. Warto przyjmować je w pierwszym posiłku, czyli na śniadanie – duża porcja chromu przyspieszy metabolizm na cały dzień i zmniejszy ochotę na słodkości.

Magnez warto włączyć do obiadu. Przyspieszymy dzięki niemu metabolizm, pomoże nam zamieniać węglowodany na energię itp. Jego źródłem są np. nasiona strączkowe, produkty razowe, pestki dyni czy brokuły, dobrze komponujące się z białkiem z chudego mięsa, które dodatkowo ułatwia przyswajanie magnezu.

Na kolację warto wybrać produkty zawierające przede wszystkim wapń, który utrzymuje wysokie tempo metabolizmu i daje uczucie sytości. Znajdziemy go w mleku, serach żółtych, pleśniowych, kaszach, roślinach strączkowych czy rybach (razem z ośćmi). Produkty z wapniem dobrze spożywać razem z sałatami z sosami na bazie dietetycznych octów, które zwiększają przyswajanie wapnia i ułatwiają metabolizm tłuszczu.

Zdrową przekąską w diecie poskramiającej apetyt jest natomiast jabłko – ma niewiele kalorii, przyspiesza przemianę materii, oczyszcza przewód pokarmowy i ułatwia trawienie.