Jak ujędrnić i napiąć skórę znajdującą się wokół twarzy?

Każda kobieta pragnie tego, aby w przyszłości wyglądać równie młodo i świeżo jak w wieku dwudziestu lat. Aby nasz skóra pozostała jędrna i napięta warto zadbać o to dużo wcześniej. Skóra wokół twarzy to miejsce, na które każdy nasz rozmówca zwraca uwagę, zatem drogie panie nie możemy jej zaniedbać! Niestety stres, choroby, depresja, a także radość i szczęście odciskają swoje ślady nie tylko w naszej psychice ale również na naszej twarzy. Aby nieco ujędrnić skórę wokół twarzy potrzeba dużo pracy i zaangażowania, zatem musisz uzbroić się w cierpliwość i wytrwałość. Walka z luźniejszą skórą wokół twarzy jest równie żmudna co walka ze zmarszczkami, ale jeśli chcesz młodziej wyglądać, a kosmetyki stosowane do tej pory nie przyniosły oczekiwanego rezultatu musisz postępować zgodnie ze wskazówkami zapisanymi poniżej. Oczywiście tak jak w przypadku zmarszczek,  podwójnego podbródka oraz wielu innych „defektów” urody, luźnej skóry wokół twarzy można pozbyć się na dwa sposoby: chirurgicznie i poprzez wysiłek fizyczny połączony ze zrównoważona dietą. Pierwszy sposób wymaga sporych nakładów finansowych, ale jego zaleta jest to, że oczekiwany efekt można osiągnąć znacznie szybciej, aniżeli stosując sposób drugi. Poniżej przedstawiłam wam jednak nieco bardziej skomplikowaną i wymagającą dużej samodyscypliny metodę na ujędrnienie skóry wokół twarzy.

 

Woda

W każdej diecie ważne jest aby pić w ciągu dnia duże ilości wody mineralnej, tak jest i tym razem. Zalecana dawka to minimum 8 szklanek zimnej wody w ciągu doby. Należy pamiętać o zbawiennych właściwościach wody, mianowicie zwiększy poziom nawilżenia skóry, a co za tym idzie przyczyni się do wzrostu jej jędrności. Kolejną zaleta jest fakt, że woda pomaga wypłukać i oczyścić organizm z wszelkich toksyn. Oprócz obowiązkowego spożywania 8 szklanek wody dziennie należy myć twarz zimną wodą. Najlepiej jeśli wlejesz ja do miski i dodasz do niej kilka kostek lodu. Taka mroźna „kąpiel” jest naturalnym czynnikiem odmładzającym, albowiem zimna woda pobudza krążenie krwi w komórkach, dzięki czemu nasza skóra staje się pełna blasku i świeżości. Pamiętaj, że zimna woda jest kluczem do młodości zatem musisz pamiętać o tym kroku. Twoja skóra potrzebuje wilgoci.

 

Ćwiczenia twarzy

Zacznij ćwiczyć mięśnie twarzy dzięki czemu poprawi się kondycja Twojej skóry. Jeśli dużo ćwiczysz to chudniesz i tracisz zbędny tłuszcz, zatem analogicznie – poprzez wykonywanie ćwiczeń wzmacniających mięśnie twarzy pozbędziesz się zbędnych „fałdków” a Twoja twarz zacznie wyglądać młodziej. Pamiętaj jednak, aby uzbroić się w cierpliwość, albowiem mięśnie twarzy i szyi nie są przyzwyczajone do dużego wysiłku a co za tym idzie-  nie są bardzo rozwinięte. Wykonuj ćwiczenia regularnie, a z biegiem czasu stanie się to rutynową częścią każdego dnia, ale o to nam przecież chodzi. Poniżej podam kilka ćwiczeń na mięśnie twarzy, które pomogą wam znów cieszyć się młodszym wyglądem. Już o tym wspominałam, ale przypomnę raz jeszcze: jeśli chcesz zauważyć różnicę, musisz ćwiczyć codziennie.

  • Policzki. Jeśli pragniesz ujędrnić i wysmuklić policzki to jest idealne ćwiczenie dla ciebie. Zaczynamy od uśmiechu! Uśmiechnij się tak szeroko jak tylko potrafisz, a następnie złap każdy policzek trzema palcami (kciukiem, wskazującym i środkowym). Ściskaj je aż poczujesz delikatny ból. Kolejne ćwiczenie polega na stopniowym i powolnym wsysaniu policzków do momentu aż poczujemy opór.

  • Podbródek. Dla większości z nas podwójny podbródek jest prawdziwą zmorą. Aby się go pozbyć odchyl głowę do tyłu, a następnie zamknij usta i patrz w sufit. Dobrym ćwiczeniem połączonym z przyjemnością jest żucie gumy, które wzmacnia mięśnie żuchwy. Wykonuj również skłony głowa do góry i na dół – 100 powtórzeń dziennie. Nie musisz wykonywać wszystkich ćwiczeń od razu, ale ważne jest aby w ciągu całego dnia zrealizować plan ćwiczeń.

  • Szczęka. Jeśli pragniesz uwidocznić linię żuchwy to postępuj zgodne z wskazówkami. Zamknij usta, a następnie delikatnie wypchnij dolną szczękę i brodę do przodu, zrób 20 powtórzeń. To ćwiczenie wykonuj cztery razy w ciągu dnia za każdym razem po dwadzieścia powtórzeń. Pamiętaj aby usta podczas wykonywania ćwiczenia były nieruchome.

  • Szyja. Jeśli pragniesz poprawić wygląd skóry szyi stosuj się do poniższych wskazówek. Zamknij usta i wykonuj ruch ustami jakbyś coś ssała. Zauważ jak w tym momencie pracują mięśnie Twojej szyi. Dzięki temu ćwiczeniu poprawisz wygląd skóry na tej partii ciała.

Witaminy

Zadbaj o odpowiednią suplementację. Pamiętaj, aby dostarczać organizmowi niezbędnych witamin i składników mineralnych, a przede wszystkim pamiętaj aby Twoja dieta była bogata w witaminę E. Zbawienny wpływ na młody wygląd skóry ma również spożywanie oleju kokosowego. Pamiętaj jednak aby był on z pierwszego tłoczenia. Takie połączenie znakomicie napina skórę i wzmacnia ją, sprawiając, że staje się jędrna i sprężysta. Nie przesadzaj jednak z jedzeniem oleju kokosowego, zaleca się maksymalnie 3 łyżki dziennie. Ponadto pamiętaj o codziennym dostarczaniu organizmowi dziennej dawki witaminy E. Stosuj również kosmetyki nawilżające do skóry twarzy i szyi, a przy ich wyborze kieruj się obecnością wspomnianej wcześniej witaminy E. Jest to jedna z witamin, która posiada właściwości odmładzające, zatem jest jak najbardziej zalecana podczas całej kuracji ujędrniającej.

Owoce i warzywa

Podobnie jak woda, warzywa i owoce są podstawa każdej dobrze zbilansowanej diety. Do owoców mających dobry wpływ na kondycje naszej skóry zaliczmy:  pomarańcze, gruszki, arbuzy i truskawki, ponadto świetny wpływa mają również jagody. Pamiętać aby ograniczyć ilość spożywanej soli oraz napojów gazowanych, albowiem te produkty nie maja pozytywnego wpływu na ogólny wygląd i kondycje naszej skóry. Postaraj się również zminimalizować spożycie alkoholu. Ważne jest również aby unikać potraw tłustych i smażonych na głębokim oleju. Ogólnie rzecz biorąc należy po prostu zdrowo się odżywiać!